KPiQe-HF1Oq8AMv1Rrckf50stBA فایف :مقصر بازی هشت آذر تری ونبلز بود / فوتبال آدمهای متکبر را تنبیه می کند.

فایف :مقصر بازی هشت آذر تری ونبلز بود / فوتبال آدمهای متکبر را تنبیه می کند.

http://www.face2face.ir/_images/_AlbumPhoto/59/7365.View.jpg

ایان فایف مدافع استرالیایی مس کرمان هم مثل ما ایرانی ها هشت آذر 1376 را با تمامی جزئیاتش به یاد می آورد.

سایت گل- گذشت 16 سال از هشتم آذر 1376 هم نتوانسته خاطره حماسه ملبورن را در ذهن ایرانی ها پاک کند. در شرایطی که در این روزها حماسه سازان ملورن برای چندمین بار خاطرات خود را از بازی تاریخی ورزشگاه "ملبورن کریکت گراند" تعریف می کنند خواندن خاطره یک استرالیایی هم از آن بازی قطعا جالب است."ایان فایف" تنها استرالیایی شاغل در لیگ ایران است. مدافع 31 ساله مس کرمان در هنگام بازی ایران –استرالیا در سال 1997 یک نوجوان 15 ساله بود. او به خوبی آن روز را در ذهن دارد. یک خاطره تلخ و فراموش نشدنی.روایت فایف از هشتم آذر 1376 قطعا خواندنی است.
 
ایان تو از بازی سال 1997 استرالیا – ایران چه به یاد داری؟
مگر می شود آن روز را به یاد نداشته باشم. در آن زمان یک نوجوان عاشق فوتبال بودم. آرزو داشتم تیم ملی کشورم به جام جهانی صعود کند.خیلی دوست داشتم به ورزشگاه بروم اما به دلیل فاصله آدلاید تا ملبورن نتوانستم بروم. به همراه تمام اعضای خانواده در آدلاید دور هم جمع شدیم تا بازی را ببینیم . همه مطمئن بودیم صعود می کنیم اما آن اتفاقات افتاد.
 
بعد از بازی در شهرشما چه خبر بود؟
می توانستی به وضوح دلسردی را در بین مردم ببینی. همه آن تیم پر ستاره را نسل طلایی استرالیا می دانستند و دوست داشتند به جام جهانی برویم. فکر نمی کردیم ایران سد راه ما بشود. بازی رفت هم نتیجه خوبی برای ما داشت. حذف بعد از برتری دو بر صفر باورنکردنی بود. کسی نمی توانست این موضوع را هضم کند.به نظر من آن باخت دو سه سالی فوتبال را در استرالیا عقب انداخت و موجب شد تا از علاقه مردم به فوتبال کم شود.
 
به نظر تو به عنوان یک استرالیایی چه کسی عامل حذف تیم ملی کشورتان بود، آن دیوانه ای که به زمین پرید؟
نه، آن مرد را ما همه می شناختیم کارش همین بود.مقصر اصلی تری ونبلز بود.وقتی تیم دو برصفر پیش بود خیلی متکبرانه رفتار کرد. به جای اینکه بازی را کنترل کند به دنبال تحقیر ایران بود اما ایران بود که او را تحقیر کرد.در فوتبال من یاد گرفتم که فوتبال معمولا آدمهای متبکر را تنبیه می کند.
 
از خاطره آن بازی بگذریم از وضعیت مس کمی بگو خیلی ها می گویند این تیم شانس بسیار کمی برای فرار از سقوط دارد؟
من اصلا چنین اعتقادی ندارم. البته من از شروع لیگ در تیم نبودم ولی باید بگویم مشکل اصلی ما عدم خود باوری بود والا کیفیت واقعی تیم همانی بود که در بازی با استقلال دیدید. آقای مظلومی مربی باتجریه و خوبی است و از روزی که آمد سعی کرد اعتماد به نفس تیم را بالا ببرد و به نظرم تیم رشد بسیار خوبی در این چند هفته داشته باشد. تیم ما تیم خوبی است و قطعا در لیگ خود را بالا می کشد.
 
 چرا بازیکنان استرالیایی  زیادی در لیگ ایران وجود ندارد؟
من می دانم قبل از من میلان سوشاک عملکرد قابل قبولی در لیگ شما داشته،من میلان را به خوبی می شناسم در آدلاید نیمکت نشین من بود . من هم می خواهم عملکرد خوبی در کرمان داشته باشم.شاید باشگاه های  ایرانی شناخت کاملی از بازیکنان استرالیایی ندارند.
 
تو بازیکن با سابقه ای در لیگ استرالیا بودی 11 بار هم در لیگ قهرمانان آسیا بازی کردی چرا بازی ملی در کارنامه ت دیده نمی شود؟

قبل از جام جهانی 2006 من شرایط ایده آلی داشتم و حتی توسط گاس هیدینک به تیم ملی دعوت شدم اما با بدشانسی مصدوم شدم و فرصت بازی برای تیم ملی و حضور در جام جهانی را از دست دادم


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:


برچسب‌ها: ایان فایف, eian faiev, faief, بازیکن استرالیائی, مس کرمان, سالروز حماسه ی ملبورن, ,

.:: آخرین مطالب ::.

» <-PostTitle-> ( <-PostDate-> )